Internet získal počas pandémie Covid-19 úplne nový zmysel. Veľmi presne to popísala Komárňanka Mária: „Dovtedy sme mali internet hlavne kvôli zábave, sociálnym sieťam a vyhľadávaniu informácií. Po tom, ako sme zrazu ostali doma, deti ho potrebovali na výučbu. Aj ja som mohla našťastie ostať s nimi doma, no home office znamenal, že som internet potrebovala aj ja – na prácu.“
A tieto zmeny znamenajú aj väčšie požiadavky na kvalitu pripojenia, teda to, ako spoľahlivo k vám domov, do vašich počítačov či tabletov internet tečie. Potrebujete najmä, aby internet „nepadal“, teda neprerušilo sa pripojenie napríklad počas vyučovacej hodiny či dôležitej pracovnej on-line schôdzky. A tiež dostatočne silný dátový tok, aby utiahol naraz viacero zariadení. V prípade pani Márie minimálne tri počítače naraz, teda jej a dva detské.
„Najkvalitnejšie pripojenie je cez takzvané optické siete, s ktorých výstavbou sme začali v Komárne v ostatnom desaťročí. V tomto prípade ide až o prenosovú rýchlosť 1 Gbit/s., čo je aktuálne najviac na Slovensku pri službách pre domácnosti. SWAN patril aj medzi prvé firmy, ktoré začali ponúkať vysokorýchlostný internet šírený vzduchom, teda cez LTE signál. Ten poskytuje tiež vysoký štandard tam, kde zatiaľ nie sú ešte položené optické káble,“ hovorí technický riaditeľ SWAN, a.s., Stanislav Verešvársky.
SWAN už viac ako 20 rokov ponúka kvalitné telekomunikačné služby a je druhým najväčším poskytovateľom pre firmy na Slovensku. Ako jediný domáci operátor je vyzývateľom veľkej trojice nadnárodných hráčov. „Neustále skvalitňujeme naše služby, sústredíme sa aj na moderné výzvy v oblasti bezpečnosti či tzv. internetu vecí. Dôležité je tiež dodať, že ako slovenská firma nevyvážame dividendy nikam do zahraničia, ale reinvestujeme ich do skvalitňovania našej siete,“ hovorí S. Verešvársky a dodáva: „Navyše je pre nás mimoriadne dôležitý fakt, že v regióne Komárna a okolia máme spoľahlivého partnera v podobe spoločnosti SWAN KN, s.r.o., vedenej jej konateľom Dušanom Kojnokom. Predstavuje spolu s kolegom Ladislavom Baranyayom totiž pre nás dôvernú znalosť zákazníkov v regióne, ich očakávaní a požiadaviek na skladby služieb. A tiež partnera, ktorý je vždy nablízku.“
Okrem internetu SWAN prináša aj domácu zábavu v podobe kvalitnej televíznej ponuky. Tú si môžu zákazníci obstarať aj samostatne, alebo spolu s internetom v DUO Balíku. Okrem množstva slovenských, maďarských i svetových televíznych staníc, ponúka digitálna telka od SWANu aj archív a možnosť nahrávania programov. Navyše ak máte múdry, teda smart televízor napr. značiek Samsung alebo LG, aplikáciu SWAN GO si viete inštalovať priamo do neho. Jednoducho povedané, zákazníci si cez vstavanú aplikáciu môžu prepínať televízne kanály, pozerať TV archív, nahrávať svoj obľúbený TV seriál, reláciu či film, teda plnohodnotne využívať všetky funkcie ako na štandardnom set-top boxe.
„Televízia SWAN GO, okrem vstavaných aplikácii pre televízory LG a Samsung, podporuje aj ďalšie platformy ako Apple TV či Android TV. Dokonca, zákazníci si novú televíziu SWAN GO môžu stiahnuť aj do svojho mobilného telefónu či tabletu s operačným systémom OS Android alebo iOS a sledovať ju kdekoľvek uznajú za vhodné,“ popisuje horúce novinky Ján Mrva, obchodný riaditeľ SWANu pre rezidenčný segment.
SWAN GO ponúka viac ako 100 televíznych kanálov v HD a SD kvalite, vrátane špeciálnej ponuky maďarských televíznych staníc. Základný balík SWAN GO začína od 3,99€ mesačne a ponúka všetky možnosti sledovania vrátane špeciálnej aplikácie pre smart televízory LG či Samsung ako aj klasický set-top box.
O čo majú Komárňania najväčší záujem? Na to sme sa boli osobne opýtať v SWAN Centre na Vnútornej okružnej 49. „Najväčší záujem je o DUO balíky v podobe optického internetu a digitálnej televízie za výhodnejší mesačný poplatok,“ hovorí Lucia. Pre miestnych je tiež atraktívny aj balíček maďarských kanálov. „Maďarský balík obsahuje 31 kanálov. Jeho súčasťou sú aj hudobné či športové kanály.“Práve tie sa tešia podľa Lucie najväčšej obľube. Zamestnanci SWAN Centra sa v príjemnom prostredí v Komárne tešia na všetkých zákazníkov. Kolektív profesionálnych zamestnancov promptne zodpovie každú z otázok nie len o službách ponúkaného internetu a televízie, ale aj o pevnej linke a tiež aj o ponúkaných službách partnerského mobilného operátora 4ka. SWAN centrum je dostupné každý deň, počas pracovného týždňa, od 8:00 do 16:30.